Mezi námi ženami: Jste během svých dnů bez energie? Potom do jídelníčku zařaďte i tyto potraviny

0
110
Woman eating a hamburger in modern fastfood cafe, lunch concept

Menstruace znamená pro ženské tělo velký nápor. Hormonální změny nás umí pořádně potrápit a často jsme kvůli nim jako bez energie. V tomto směru vám velmi dobře dokážou pomoci některé potraviny. Doplní vám chybějící výživné látky a zvládnete tyto dny podstatně snáze.

Steak
Při menstruaci je největším problémem náhlý pokles železa. Zejména pokud ji máte silnější, přicházíte o větší množství krve, což vás rychle oslabí. Proto byste si v tomto období měli dopřát kvalitní kousek hověziny, která má nejvíc železa. Ideální by to měl být steak, po kterém pocítíte rychlý přísun energie.

Top
DIVA.CZ
Měli byste během svých dnů změnit návyky a životní tempo? Ženy kdysi to věděly, vysvětluje…
Vejce
Začněte již s kvalitní snídaní. Díky tomu se od rána nastartujete a budete mít dostatek energie. V tomto případě jsou skvělým zdrojem vejce. Nejrozumnější je jednoduše uvařit, protože tehdy si uchovávají nejvíce výživných látek. Pokud jste velmi unavené, udělejte si dva kusy. Přidejte k nim avokádo a máte skvělý zdroj energie.

Celozrnné výrobky
Velmi důležité je také nezapomínat na cereální výrobky. Jedním z problémů při menstruaci totiž může být, že vám výrazně poklesne cukr. Kvůli tomu jste malátně a může se vám také točit v hlavě.

Doplňte si je ve zdravé formě a tedy si vyberte nějaké cereální pečivo. Upřednostňujte takové, ve kterém se nacházejí i semínka, abyste získali i potřebné vlákniny. Přidejte si ho k vaječné snídani a nepochybně se budete cítit lépe.

Méně solte
Během menstruace se často cítíme oteklé. Může za to víc vody, která nám zůstává v těle. Proto byste měli udělat vše pro to, abyste to ještě více nezhoršovali. Už krátce před jejím začátkem méně solte a toho se držte i po celou periodu.

Rovněž se vyhýbejte příliš slaným fast foodovým jídlům. Nejezte chipsy a ani jiné slané pochoutky. Díky tomu se nebudete cítit oťapeně a bude se vám i lépe hýbat.


Kuřecí nebo krůtí prsa
Dobrým zdrojem energie jsou bílkoviny. Ty nejprve získáte z kvalitního masa. Výborným zdrojem je drůbež, zejména kuřecí nebo krůtí prsa. Snažte se jíst v tomto období dietněji, aby tělo nemuselo utrácet mnoho energie na trávení. Takže si je buď jen ugrilujte, uvařte nad párou nebo si připravte polévku s prsy nakrájenými na malé kousky spolu s kořenovou zeleninou.

Tofu
O kvalitní příjem bílkovin nepřijdete ani jako veganky. Namísto masa najdete skvělý zdroj v tofu. To můžete využít pro různé způsoby. K snídani z něj uděláte pomazánku nebo falešnou míchaná vejce. K obědu připravíte teplé jídlo a večer bude tofu součástí salátů. Spojte jej také s luštěninami a máte skvělá vyvážená jídla, která pomohou i při únavě.

Beautiful young african woman eating fresh salad with cherry tomatoes. Portrait of happy smiling woman in diet isolated on blue background. Cheerful brazilian girl with curly hair eating fresh vegetable while looking at camera with copy space.

Listová zelenina
Z listové zeleniny je pro vás nejcennějším pomocníkem špenát. I když neobsahuje až tak velký zdroj železa, jak se to o něm říkalo, přesto ho má mnohem víc než jiné druhy. Proto byste jej měli pravidelně zařadit do vašeho jídelníčku. Nejlepší je, pokud jej jíte čerstvý ve formě salátů, aby měl co nejvíce výživných látek. Nezapomeňte ani na jinou listovou zeleninu, neboť při její konzumaci se vám může snížit riziko vzniku migrény.

Banán
Při velké únavě potřebuje tělo doplnit také magnesium. Díky němu se budete cítit silněji z fyzické i psychické stránky. S tím vám velmi dobře pomůže banán. Ten si můžete dát na svačinu i na odpolední svačinu. K tomu přidejte jeden kvalitní nezahušťovaný jogurt a rychle se vrátíte zpátky do formy.