7 triků, které vám pomohou seknout s přibíráním! Často za ním stojí emocionální přejídání

0
92
Chef adding the final flourish by adding some liquorice flavoured parsley to the dish. The dish is, pan fried pink duck breast onto a bed of parsnip puree with seasonal autumn vegetables and berries. Colour, horizontal with some copy space, photographed on location in a restaurant on the island of Møn in Denmark.

Emocionální přejídání se je jednou z nejčastějších příčin nekontrolovatelného přibírání. Úspěchy slavíte jídlem, bohužel se pokoušíte zajíst oblíbenými pokrmy a stres chcete potlačit velkým množstvím sladkostí. S těmito zlozvyky musíte co nejdříve skoncovat, abyste se vyhnuli zbytečným kilům navíc.

  1. Začněte dělat něco jiného
    Hlavní pravidlo zní, abyste se naučili zaměstnat si mysl jinými věcmi. Díky tomu nebudete zaměřovat pozornost na jídlo. Jděte třeba na procházku, zavolejte kamarádce a promluvte si z toho, nebo se v komplikované situaci snažte najít nějaké rychlé řešení, zda prostě jděte na jiné místo. Udělejte vše pro to, abyste nezůstávali v blízkosti jídla a nevrhli se na něj hned při první příležitosti.
  2. Mějte u sebe jen zdravé snacky
    Pokud máte slabou vůli a neumíte se zbavit tohoto zlozvyku, v tom případě s ním zabojujte jiným způsobem. Snažte se alespoň snížit příjem kalorií, které sníte při emocionálním pojídání. Namísto čokolády nebo bramborových lupínků si dejte na pracovní stolek nějaké ovoce nebo neslazené oříšky. Do práce si noste zdravější jídla, protože když se například rozzlobíte a budete to chtít zajíst obědem, alespoň se to neodrazí na vaší postavě.
  3. Odměňte se jiným způsobem
    Nedávejte si jako odměnu za úspěch nebo bolestné při nějakých komplikacích jídlo. Najděte si jinou věc, která vás víc potěší. Pořiďte si nějaký nový kousek kosmetiky, kytici květin do vázy nebo zajděte do kina. Propojte si tyto situace s takovými příjemnými věcmi a vyměňte je namísto nezdravých zlozvyků.
  4. Promluvte si s sebou
    Přejídání se v případě kritických momentů přichází kvůli tomu, že to nedokážeme dostat ze sebe. Potřebujeme nějak zpracovat emoce, vypořádat se s velkým tlakem a dostat to všechno pod kontrolu. Když nemáte u sebe nikoho blízkého, komu byste to všechno vyprávěli, řekněte to samy sobě. Stačí, že se postavíte před zrcadlo nebo si najdete nějaké klidné místo a začnete nahlas mluvit. To vám pomůže uspořádat si myšlenky v hlavě a nepotlačit je pomocí další dávky jídla.
  5. Pusťte si oblíbenou písničku
    Nahraďte negativní emoce nějakými pozitivními. Podaří se vám tak zaměřit myšlenky jiným směrem. Pusťte si oblíbené písně nebo relaxační hudbu. Alespoň na chvilku se v klidu do nich zahloubejte a vzdejte se té představy, že se dokážete uklidnit pouze pomocí jídla.
  6. Nejezte vedle jiné činnosti
    Dejte si závazek, že odteď budete jíst pouze v klidu a aniž byste se věnovali jiné činnosti. Představte si, co jste dělali do tohoto momentu. Dozvěděli jste se například velkou novinku a rychle jste o ní šli popovídat kamarádkám. K sobě jste si vzali tabulku čokolády a jak jste psali, tak jste z ní vesele a nekontrolovatelně ujídali.
Restaurant healthy food delivery in take away boxes for daily nutrition on white background

Nebo si vás zavolá šéf, který vás bude kritizovat kvůli nějakým chybám v práci. Vy se je budete snažit co nejdříve opravit, ale zároveň vedle nich budete zmírňovat stres pojídáním lupínků. Odstraňte tuto jednoduchou chybu a řekněte si, že pokud budete jíst, tak už při tom nebudete dělat nic jiného.

  1. Napijte se
    V takových kritických situacích jde často jen o pocit naplnění žaludku. Proto když jste ve stresu a máte chuť dostat do těla co nejvíce jídla, nejprve se napijte. Klidně i trochu zahřešte a přidejte si do limonády za lžičku cukru. Díky tomu se budete cítit sytěji a pořád to bude lepší možnost než sníst třeba nějaký zákusek.